Lastuja on Metsäteollisuus ry:n blogi, jonka tarkoituksena on aktivoida keskustelua metsäteollisuuden merkityksestä Suomen taloudelle ja suomalaiselle hyvinvoinnille.

  • 18.1.2013

Direktiivien ja kotimaisten kustannusten summa on teollisuudelle kohtalokas

Kommentit

2 kommenttia “Direktiivien ja kotimaisten kustannusten summa on teollisuudelle kohtalokas”

  1. veikko.hintsanen

    “Nyt näköpiirissä ei ole muuta keinoa kuin siirtyä kalliiseen rikittömään polttoaineeseen, ja kuljetusten tilaajat maksavat lisälaskun. ”

    ja

    “Tuskaa olisi lieventänyt kunnon siirtymäaika, jolloin varustamoilla olisi ollut aikaa miettiä kustannustehokkaita ratkaisuja laivojensa rikkipäästöjen vähentämiseen. Nyt näköpiirissä ei ole muuta keinoa kuin siirtyä kalliiseen rikittömään polttoaineeseen, ja kuljetusten tilaajat maksavat lisälaskun. ”

    En viitsi alkaa juupas eipäs keskustelua jälleen tällä palstalla .

    Totean vain että selkeitä EU : vuoden 2013 julkaistun liikennestrategian mukaisia – taloudellisia kestävän kehityksen vaihtoehtoja, joilla vähennetään selkeästi metsäteollisuuden kustannuksia ja siten kompensoidaan rikkimenetyksiä kuljetuksissa , on olemassa ja niitä on esitetty jo vuodesta 2007 , ja yhä työstämme myös Suomalaisen metsäteollisuuden kanssa , erityisesti niille euroopan vienti alueille joille kuljetukset voidaan toimittaa vesiteitse ja suoraan ilman lähtö ja tulo – rannikkosatamaakaupunkien 2-3 välilastausta

  2. Matti Keipi

    Laivojen pitää siirtyä saasteetomaan poltoaineeseen eli hankitaan purjeet laivoihin ja menään tuleen mukana ilman kuluja ja saasteita.
    Näin mentiinennenkin ja pitkiäkin matkoja ei paperilla ja sellulla ole mihinkää kiirettä lähdetään sen verta aikaisemmin että perillä ollaan sovituun aikaan.

Jätä kommentti